POROČILO O FLL TEKMOVANJU

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tekmovanje First Lego Liga

 

V letošnjem šolskem letu 2020/2021 smo se prvič udeležili tekmovanja FLL.
Na tekmovanju so sodelovali učenci Taras Vuk, Jure Vrbnjak, Blaž Zupan, Jakob Rojs, Vasja Stupica in Martin Podgoršek iz 6.B razreda pod mentorstvom Mirjam Sedmak in Špele Zorman. Predstavili smo se pod imenom ROBOSTORMS 001.

Kaj je FLL?
FIRST LEGO liga je vzgojnoizobraževalni in raziskovalni program, vsako leto nov izziv – projekt, ki opremlja otroke in mlade z znanji in kompetencami za 21. stol., seznanja jih z znanostjo in tehnologijo, spodbuja samoiniciativnost, podjetnost, ustvarjalnost, timsko delo, … in se zaključi s turnirji, festivali.

Osnova programa sta robotika in raziskovanje, posebnost vrednote.

Cilji:

– otroke in mlade navdušiti nad znanostjo in tehnologijo, približati STEAM (science, technology, engineering, art and math)
– udeležence opremlja z idejo timskega duha, uči jih podjetnosti, samoiniciativnosti,
– spodbuditi otroke in mlade, da rešujejo kompleksne naloge na ustvarjalen način.

Vrednote FIRST® (FIRST Core Values)  so SRCE programov FIRST LEGO Liga. Označujejo in opredeljujejo način skupnega dela, sodelovanja in spoštovanja:

Odkrivanje: Odkrivamo nove veščine in ideje.
Inovativnost: Pri reševanju problemov smo ustvarjalni in vztrajni.
Vpliv: Kar se naučimo, uporabimo za izboljšanje našega sveta.
Vključevanje/Inkluzija: Spoštujemo drug drugega in upoštevamo razlike med nami.
Skupinsko delo: Če sodelujemo, smo močnejši.
Zabava: Uživamo v tem, kar počnemo in smo ponosni na svoje dosežke!

Z upoštevanjem vrednot se sodelujoči učijo, da tekmovanje in sodelovanje nista ločena cilja in da je medsebojna pomoč osnova timskega dela.

Skupina strokovnjakov vsako leto izbere novo temo izziva in sicer je to eden od aktualnih svetovnih problemov. V letošnjem letu je bil tema izziva (Z)Migaj! Problem današnjega časa je, da se ljudje ne gibajo. Poiskati smo morali rešitev, kako ljudi v hitrem tempu življenja in prenatrpanem urniku še dodatno motivirati h gibanju. Na srečanjih, ki so potekala enkrat tedensko v popoldanskih urah, smo iskali rešitve, se veliko pogovarjali, obiskala nas je tudi dr. Tanja Tavčar in nam predavala kako sedenje vpliva na naše zdravje in katerih bolezni se lahko izognemo, če se redno gibamo. Najbolj nas je fasciniral podatek, da se šest ur neprestanega sedenja enači z škodljivostjo kajenja. Na podlagi vseh podatkov smo se odločili, da se bomo posvetili ljudem, ki se ne zavedajo, kako nezdrav življenjski slog imajo in kakšne posledice sledijo pri takšnem načinu življenja.  Razvili smo prototip aplikacije, ki ljudi spodbuja h gibanju. Aplikacija te opozori po dveh urah mirovanja. Posebnost aplikacije je, da lahko izbereš kraj gibanja (na prostem, doma, v službi, na faksu), težavnost vaj (lahko, srednje, težko) in čas, ki ga imaš na voljo (5, 10, 15 ali 30 minut). Na koncu meseca ti aplikacija ponudi tudi mesečno analizo opozoril. Cilj je, da te aplikacija čim manjkrat opozori o neaktivnosti. Zraven pa ti ponudi tudi vzpodbudni članek o rednem gibanju. Aplikacija bi bila brezplačna, oglaševali pa bi jo po zdravstvenih domovih, bolnišnicah in lekarnah v obliki plakatov in zloženk. Pri sestavljanju vaj pa bi sodelovala strokovnjaki z različnih zdravstvenih področij.

Na srečanjih pa smo poleg projektnega dela tudi reševali izzive z robotiko. Organizatorji pripravijo različne misije, ki jih učenci na začetku srečaj sestavijo iz lego kock, nato pa v programu za programiranje Lego Education programirali robota Lego Mindstorsm, kateri je izvajal misije. Tekmovalni poligon je sestavljen iz 15 misij. Vsaka ekipa naredi svojo zasnovo poti robota. Vsaka ekipa pa sestavi tudi svojega robota.

Tekmovanja FLL smo se letos udeležili prvič in odrezali smo se zelo dobro. Komisija nam je podala tudi povratne informacije iz predstavitve našega projekta in robotike, katere bomo upoštevali v naslednjem letu in tako lahko dosegli še višje rezultate.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
DOSTOPNOST
sl_SISlovenščina
en_USEnglish sl_SISlovenščina