ZDRAVA ŠOLA

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

V projekt Zdrava šola smo vključeni od leta 2008. Dejavnosti so povezane z ostalimi projekti in preventivnimi program šole, saj se aktivnosti in vsebine prepletajo. Program Zdrave šole se zagotavlja:

 

  • Z obveznim učnim načrtom kot medpredmetno in kroskurikularno povezovanje. Upoštevamo odnos mladih do zdravja in dobrega počutja ter izhajamo iz predznanja, izkušenj, problemov, načina razmišljanja. Razvijamo življenjske kompetence oz. sposobnosti. Dejavne in sodelovalne oblike dela z večjo vključenostjo učencev, ki spodbujajo tudi večjo zavzetost in pripadnost, boljše rezultate pri delu v razredu, na šoli ter spremembe v lokalni skupnosti. Trudimo se, da bi učenci čim bolj optimalno razvili svoje potenciale in s tem dosegli višje izobraževalne in socialne cilje.
  • S skritim učnim načrtom (vzdušje na šoli, klima, k čemur prispeva stalna skrb za ohranjanje in izboljševanje medsebojnih odnosov, dobro počutje, šolska pravila, interesne dejavnosti, projekti, tabori, organizacija šole nasploh).
  • Z dobrimi povezavami z domom in skupnostjo (sodelovanje med šolo, družino in skupinami, organizacijami in posamezniki v lokalni skupnosti, ki lahko podprejo dejavnosti na šoli, obenem pa šola recipročno vpliva tudi na razvoj lokalnega okolja).

 

12 ciljev mreže zdravih šol, ki jih moramo kot Zdrava šola uresničiti:

 

  1. Aktivno podpiramo pozitivno samopodobo učencev, s tem da lahko vsak prispeva k življenju v šoli.
  2. Skrbimo za vsestranski razvoj dobrih medsebojnih odnosov med učitelji in učenci, med učitelji med seboj ter med učenci.
  3. Potrudili se bomo, da bodo socialni cilji šole postali jasni učiteljem, učencem in staršem.
  4. Vse učence spodbujamo k različnim dejavnostim z raznovrstnimi pobudami.
  5. Izkoriščamo vsako možnost izboljšati zunanje in notranje šolsko okolje.
  6. Skrbimo za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in skupnostjo.
  7. Skrbimo za razvoj dobrih povezav med osnovno in srednjo šolo ter poklicnim usmerjanjem.
  8. Aktivno podpiramo zdravje in blaginjo svojih učiteljev.
  9. Upoštevamo dejstvo, da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo obnašanje.
  10. Upoštevamo komplementarno vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu zdrave prehrane.
  11. Sodelujemo s specializiranimi službami v skupnosti, ki nam svetujejo in pomagajo pri učnem načrtu vzgoje za zdravje.
  12. Vzpostavimo poglobljen odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo, ki nas podpira pri učnem načrtu vzgoje za zdravje.

 

Poenoten skupni program mreže Zdravih šol v Sloveniji (pod okriljem Evropske Mraže Zdravih Šol) vključuje področja kot so gibanje, zdrava prehrana, duševno zdravje, kakovostna izraba prostega časa, obvladovanje stresa, kajenje, alkoholizem in drugi problemi zasvojenosti, vrednote in odnosi. Vsebinska rdeča nit za šolsko leto 2020/2021 je usklajena z regijskimi zavodi in z NIJZ. Za vsebinsko rdečo nit v šolskem letu 2020/2021 smo izbrali: “Čas za zdravje je čas za nas.” S čimer so zajete različne vsebine zdravega življenjskega sloga za vse generacije. Še naprej pa se bomo posvečali krepitvi duševnega zdravja (ukrepanje šole pri zasvojenostih s psihoaktivnimi snovmi, programau Zorenje skozi čas, To sem jaz, Ko učenca strese stres, Čuječnost v okviru razrednih ur.

 

Še vedno bomo upoštevali načela zdrave prehrane in v okviru šolske prehrane še naprej spodbujali uživanje sveže zelenjave in sadja ter nadaljevali s spodbujanjem pitja vode in nesladkanih pijač. V sodelovanju s projektom Ekošola bomo nadaljevali z akcijmi Hrana ni za tjavendan, Kuhna pa to… ter skrbeli za šolski vrt.

 

Spodbujali bomo več telesne dejavnosti v šoli in doma (minuta za zdravje – gibanje med poukom, učenjem doma, rekreativni odmori v telovadnici, poučevanje z gibanjem, gibanje v prostem času, počitek in regeneracija, spodbujali zmanjšanje teže šolske torbe, izvajali vaje za dobro držo, pešačenje v šolo in iz nje…).

 

Upoštevali bomo aktualne informacije in usmeritve v povezavi z epidemijo Covid-19, ozaveščali o vzpostavljanju posameznikovega duševnega ravnotežja, spodbujali povezovanje in sodelovanje z drugimi deležniki in zavedanje o pomenu ohranjanja odnosa do okolja, narave.

 

V okviru izbrane vsebinske rdeče niti bo dovolj prostora za specifične vsebine iz okolja oz. šolske situacije.

 

Aktualno je vse, kar se tiče zdravja in nas – posameznikov oz. posameznikov v skupnosti.

 

 

Vodja: Petra Škofic Valjavec

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
DOSTOPNOST
sl_SISlovenščina
en_USEnglish sl_SISlovenščina