ERASMUS+

Program Erasmus+, strateška partnerstva KA2 je osrednji program EU na področju izobraževanja. Na naši šoli mednarodno sodelujemo že več kot 20 let. To sodelovanje izkoristimo za iskanje izvirnih rešitev, poznavanje drugih držav, jezikov in načinov življenja. V učenje smo vpeljali evropsko razsežnost in tako podprli najsodobnejše metode dela v šoli.
V okviru dodeljene AKREDITACIJE, v šolskem letu 2024-25 nadaljujemo z Erasmus + projektom.

Cilji projekta:
Aktivnosti projekta:

V okviru mednarodnega projekta Erasmus+ je 10 učencev in dve učiteljici gostovalo na Sportgymnasium Chemnitz v nemškem mestu Chemnitz. V tednu dni so doživeli marsikaj. Spoznali so življenje v šoli in se sprehodili med različnimi športnimi dvoranami in igrišči na športnem kampusu. Na tehniški univerzi so sprogramirali robotke. Ogledali so si mesti Chemnitz in Dresden. Z učenci gostitelji so skupaj telovadili, se udeleževali njihovih treningov in se preizkusili tudi v prostem plezanju v plezalni dvorani. Izdelali so svoj dnevnik, ki so ga med tednom pridno dopolnjevali. V gospodinjski učilnici šole smo skupaj pripravili odlično krompirjevo solato in hrenovke, ki smo jih s slastjo pojedli. Posebna čast je bila, ko smo spoznali Joeline Möbius, bivšo olimpijsko tekmovalko v gimnastiki, ki sedaj poučuje na Sportgymnasium Chemnitz. Domov smo se vrnili polni lepih vtisov in z lepimi spomini. Veselimo se ponovnega snidenja v mesecu septembru 2026, ko nas bodo učenci in učitelji iz Chemnitza obiskali na naši šoli. Nina Čeh in Laura Macura Kunej, mednarodni projekt Erasmus+

Mobilnosti v Madrid, na partnerski šoli Colegio San José FESD – GETAFE, se je udeležilo 9 učencev 8. razreda, skupaj z dvema učiteljicama. Udeležili smo se tedna delavnic na temo STEM, kjer smo tudi aktivno sodelovali. Prvi dan obiska smo si ogledali šolo, učenci so nam predstavili šolo, svoje mesto, Španijo in špansko kulturo. Učitelji so nam predstavili kako deluje njihova šola, Erasmus dejavnosti na njihovi šoli, dobili smo veliko informacij o španskem šolskem sistemu, primerjali način epoučevanja in učenja. Imeli smo delavnico v obliki Zoom konference. Španska šola se je povezala z evropskim vesoljskim astronomskim centrom ESAC blizu Madrida (European Space Astronomy Centre). V tej Zoom delavnici smo izvedeli, da je to raziskovalni center Evropske vesoljske agencije. ESAC je vodilna ustanova za vesoljsko znanost, ki uporablja misije ESA. Gosti centre za znanstveno delovanje za vse astronomske in planetarne misije ESA ter njihove arhive znanstvenih podatkov. Izvedeli smo tudi, da je Slovenija postala polnopravna članica ESA s 1.1. 2025, učenci so izvedeli da bo članstvo dodatno odprlo vrata za sodelovanje slovenskih podjetji v programih, v katerih slovenski vesoljski sektor doslej ni mogel sodelovati, to članstvo bo povečalo prepoznavnost Slovenije, razpisanih bo veliko novih delovnih mest. Učenci so dobili vpogled v delovanje vesoljskega centra in nato bili deležni še predavanja na temo “The secrets of the galaxies”. Popoldne je sledil še ogled mesta Madrid in kulturnih znamenitosti. Drugi dan obiska smo se odpravili v ESAC center in si ga ogledali še v živo. Predstavniki centra so nam razkazali velik kompleks, nato so nam pripravili še delavnico na temo “Skrivnosti galaksije”. Predstavniki centra so učencem najprej predstavili teoretični del na temo galaksij, nato pa so dobili delovne liste, uporabljali so tudi računalnike. Tretji dan obiska smo si ogledali Toledo, ki spada v skupino treh zgodovinskih metropol v okolici Madrida. Četrti dan obiska smo obiskali španski nacionalni raziskovalni svet (CSIC), državno agencijo za znanstvene raziskave in tehnološki razvoj. Spoznavali smo, kako se na znanstven način ukvarjajo z pridobivanjem novih materialov. Imeli smo tudi kemijsko delavnico. Učenci so z obiskom centra ESAC in agencije CSIC spoznali zanimive zaposlitvene možnosti na narovoslovnem področju. Tudi to popoldne smo se odpravili v Madrid na ogled kulturnih znamenitosti. Zadnji dan mobilnosti pa smo spoznavali kulturne znamenitosti Madrida ter obiskali Retiro park, enega največjih mestnih parkov v Madridu. Učenci so cel teden bivali pri družinah, kar jim je dalo edinstveno izkušnjo, razširili so si obzorja in se sporazumevali v tujem jeziku, tako so se veliko pogovarjali tudi v španščini (saj se nekateri učenci učijo španščino kot IP) in tako poglabljali oba jezika, angleščino in španščino Če na kratko povzamemo učne izide mobilnosti: - Izboljšano znanje na področju STEM, večje zanimanje za ta področja in spoznavanje zaposlitvenih možnosti na tem področju, - izboljšano učenje veščin učenja in komunikacije v tujih jezikih, - Izboljšana kulturna zavest in osebno izražanje, - Nadgrajene kompetence učencev za razumevanje umetnosti in kulture tuje države, - Nadgrajeno znanje geografije in zgodovine druge države, - Izboljšane socialne in državljanske kompetence, - Izboljšane organizacijske sposobnosti, veščine reševanja problemov in sodelovanja, - Izboljšana sposobnost timskega dela in kritičnega mišljenja.

PREDSTAVITVENI VIDEO SKUPINE ROBOREX Ob letošnjih uspehih FLL skupine Roborex na tekmovanjih smo v skupini posneli filmček. Vabljeni k ogledu. Sodelujejo: David Hočevar, Ana Pustovrh, Črt Županič, Vlado Andlovic, Justin Andlovic, Darija Varko in Iztok Županič Mentorica: Mirjam Sedmak Pomoč pri izdelavi: Matija Pilko

Na naši šoli smo v ponedeljek, 11.11. in v torek, 12.11. 2024 gostili ravnatelja in koordinatorico za šport iz Sportgymnasium Chemnitz iz Nemčije. Delegacijo smo na šoli sprejeli z odprtimi rokami in za svoje goste iz Chemnitza pripravili izjemno obsežen program. Gosta sta se udeležila dvodnevne aktivnosti sledenja na delovnem mestu. Ogledala sta si pouk angleščine in športa na naši šoli. V popoldanskem času sta si ogledala treninge naših učencev (atletika, plavanje in košarka). mentorici: Nina Čeh in Laura Macura Kunej

Na naši šoli smo v šolskem letu 2023 24 izvedli tudi 2 aktivnosti sledenja na delovnem mestu (Job shadowing) in 2 aktivnosti udeležbe na tečaju v mednarodnem okolju. Dva učitelja sta se v maju 2024 udeležila enotedenske aktivnosti sledenja na delovnem mestu na gostiteljski šoli OŠ Đuro Pilar v Slavonskem Brodu na Hrvaškem. Pred aktivnostjo smo skupaj sestavili program in dokument o učnih izidih, ki so ga udeleženci pred odhodom tudi podpisali, tako, da so bili vsi udeleženci maksimalno pripravljeni na aktivnost. Aktivnosti sledenja na delovnem mestu s ovsebovala opazovanje pouka in ostalih aktivnosti na šoli, organizacijo pouka, reševanje problemov in hrvaški šolski sistem. Pridobivala sta znanja, ki so pomembna za doseganje naših projektnih ciljev. Udeleženca sta izvedela več tudi o trajnostnih vprašanjih, saj sta bila seznanjena z delom, aktivnostmi in novimi znanji o vrtnarjenju, ki so zadevala skupino učencev, ki so imeli mobilnost v istem času ,potovali so skupaj in je bila to odlična priložnost za izmenjavo mnenj. Oba udeleženca sta izboljšala praktične spretnosti, ki so pomembne za njuno delo. Oba udeleženca sta pridobila znanja in vedenja kako hrvaška šola pristopa k STEM tematiki, opazovala sta pouk TEH in robotike, ter pouk in organizacijo dela v 1. razredu. Imela sta možnost opazovati katera digitalna orodja uporabljajo na hrvaški šoli (npr. kvize Kahoot, Quizlet, Canva predstavitve, QR kode, aplikacijo QRbot) in jih sedaj več uporabljata pri svojem delu. Starejši učenci so v okviru skupinske mobilnosti pripravili delavnico in predstavili kako se na njihovi šoli ukvarjajo z robotiko, sedaj po njihovem zgledu udeleženec senčenja že uvaja Lego EV3 Mindstorm aktivnosti v tečaj robotike. Uvaja tudi novo digitalno orodje, in sicer učence postopno uvaja, da prehajajo iz klasičnih predstavitev ppt na bolj posodobljene Canva predstavitve. Najmlajši tudi tu uporabljajo Bee Bote, tudi mi smo jih sedaj že vpeljali v pouk. Učenci 1. razreda so s pomočjo QR kod raziskovali svojo šolo. Dobili so pametni zavihek in zemljevid šole. Zemljevid jim je pomagal najti pravo mesto in QR kode. Navodila in naloge berejo s tablico. Tema je bila učencem predstavljena s pametnim zavihkom, z aplikacijo QRbot. Uporabljali so https://br.qr-code-generator.com. Takšen dan dejavnosti bo izvedel tudi naš učitelj 1. razreda. Dve učiteljici sta se tudi udeležili tečaja “ICT Learning by doing” aprila 2024 v organizaciji I Develop Training S.L, Tenerife, Španija. Tema tečaja " ICT Learning by doing" je vsebovala točno takšna znanja, ki so bistvena za dosego naših Erasmus ciljev. S pomočjo tečaja “ICT Learning by doing” sta obe udeleženki pridobili in izboljšali praktična znanja za delo z učenci, vsak dan sta imeli cca 1 uro uvodnega dela, v skupinah so imeli socialne in povezovalne igre, spoznali sta nove pristope vpeljave takšnih iger v pouk. Ravnateljica je kot vodja šole poskrbela, da so nova znanja prišla do vseh razrednikov na šoli. Udeleženki sta največ znanj pridobili na področju uporabe digitalnih tehnologij in jih sedaj več uporabljata pri svojem delu, tako sta izboljšali svoje spretnosti organizacije, saj jima uporaba novih orodij prihrani veliko časa. Naučili sta se uporabljati veliko digitalnih vsebin za bolj sodoben in zanimiv pouk. Poglobili sta znanje uporabe Google Tools (Drive, Docs, Sheets, Slides), spoznali kako interaktivno uporabljati Youtube video, kako ustvariti video za “Flipped Classroom Lesson” ter E-knjigo s pomočjo uporabe orodja Book Creator. Spoznali sta kako vključiti starše v pouk (ClassDojo, EdModo), naučili sta se uporabljati predstavitve v orodju Canva, in kako sestavljati kvize v Quizlet in Kahoot okolju, kako ustvariti blog na Wordpress.com, spoznali sta Photo urejevalnike in zelo uporabno aplikacijo za evalvacijo dela učencev Socrative, spoznali sta tudi Showbie orodje, ki na zelo modern način povezuje učence in učitelja pri delu in prihrani veliko časa. Posledica izobraževanja je da učitelji in učenci na naši šoli že uporabljamo kar nekaj od teh novih znanj, vendar je uvajanje novih orodij proces, ki zahteva čas, zato smo se na naši šoli (za dosego projektnega cilja: Dvig digitalnih kompetenc pri učiteljih in učencih in uporaba novih tehnologij) pridružili konzorciju, ki ga je razpisalo Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje z naslovom »Usposabljanje strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju za krepitev digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj ter finančne pismenosti«. Ravnateljica je oblikovala tim za digitalne competence na naši šoli, ki bo raziskal in določil prioritetne naloge na področju izobraževanja strokovnih delavcev na naši šoli ter sodeloval s konzorcijem. V tem tednu sta obe udeleženki spoznali tudi posebnosti španskega šolskega sistema. To je bil tečaj usposabljanja učiteljev v mednarodnem kontekstu, zato sta poleg kompetenc na področju IKT pridobili veliko praktičnega znanja na področju didaktike pouka, izmenjave praks udeležencev, poglobili sta jezikovno znanje in povečali svojo delovno samozavest, ter hkrati krepili zavedanje EU vrednot.

Med 20. in 24. majem se je odvila Erasmus+ izmenjava z OŠ Đuro Pilar. Vključevala je različne delavnice (STEM, "mislim zeleno", "kulture sveta") in poučne ekskurzije. Na OŠ Đuro Pilar so nas res toplo sprejeli in pokazali vse, kar ponuja Slavonski Brod. Otroci so ustvarili lepe spomine in se naučili veliko novega.